Odwiedź nas na:
Twój koszyk:

Flossing-sposób na urazy sportowe

Flossing-sposób na urazy sportowe

Metoda flossingu to specjalna technika bandażowania, która skutecznie zmniejsza dolegliwości bólowe występujące podczas ruchu lub aktywności sportowej. Metodę flossingu można skutecznie połączyć z metodą stabilizacji centralnej. Technika ta przeznaczona jest przede wszystkim dla pacjentów w ostrych lub pod-ostrych stanach urazowych z ograniczeniem zakresu ruchu. Metodę flossingu można również stosować jako formę profilaktyki przed startem w zawodach w celu poprawy trofiki mięśni. Podstawy   flossingu mają swoje źródło w latach 90-tych ubiegłego stulecia, kiedy to zaczęto stosować techniki bandażowania w zabiegach drenażu limfatycznego. Ale co sprawia ze flossing jest tak skuteczny?

Okolica ciała poddana zabiegowi flossingu jest ciasno owijana elastyczną taśmą w okolicach stawu lub wokół samego stawu (uraz, ból, ograniczenie ruchomości), tak aby w całości zakryć okolice poddawaną zabiegowi. Podczas zabiegu może występować nieprzyjemny ucisk który utrzymywany jest przez kilka minut, podczas gdy pacjent wraz z fizjoterapeutą wykonują ruchy bierne, czynne lub ćwiczenia stabilizacji. Zabieg flossingu doskonale dopełnia i wspomaga Terapię Manualną jako że techniki mobilizacji na stawach obwodowych są zarówno skuteczniejsze jak i mniej uciążliwe dla pacjenta gdy stasuje sie je w kombinacji z flossingem. Po zakończonym flossingu (tj. usunięciu taśmy) efekt to zwykle większy i łatwiejszy do osiągnięcia dla pacjenta zakres ruchomości oraz często, zmniejszenie odczucia bólu podczas wykonywanego ruchu.

 

Wskazania:

  • urazy sportowe
  • poprwa zakresu ruchomości
  • zmniejszenie dolegliwości bólowych
  • zmniejszenie napięcia mięśniowego
  • poprawa prioprocepcji (czucie głębokie)

 

Przebieg terapii:

  • 1 krokiem do terapii jest wywiad z pacjentem i zdiagnozowanie problemu (lokalizacja problemu).
  • 2 krokiem jest wykonanie bandażowania okolicy ciała ze zlokalizowanym problemem.
  • 3 krokiem jest wykonanie ćwiczeń zaleconych przez fizjoterapeute, w zależności od celu terapeutycznego możemy pracować nad ruchomością stawu i stabilnością lub działać przeciwbólowo. Ćwiczenie wykonujemy około 5minut, a następnie usówamy taśmę.
  • 4 krokiem jest przerwa około 1-2 minut od kolejnego bandażowania.

 

Korzyści dla Pacjenta:

  • Rozluźnienie mięśniowo-powięziowe
  • Pozbycie się złogów przemiany materi z tkanek
  • Zwiekszenie zakresu ruchomości
  • Poprawa propriocepcji (czucia głębokiego)
X